5 fází neviditelného prodeje

5 fází neviditelného prodeje (nový způsob, jak prodávat pomocí e-mailu)

Pavel Hrdlička

Nejste vůbec nadšeni z vašich prodejních výsledků?

Říkáte si, že by to mohlo být daleko lepší?

Tak to jste na správném místě…

V tomto článku se totiž dozvíte strategii, jak násobně zvýšit prodejní výsledky pomocí „5krokového neviditelného prodejního mechanismu“ ukrytého ve vašem e-mailingu.

Ovšem nezískáte od nás jen tuto fantastickou strategii, ale i kompletní e-mailové šablony, které můžete za malou chvíli nasadit a ihned s nimi začít prodávat.

Stačí jen pozorně tento článek dočíst až do konce nebo se podívat na video
a aktivovat všechny doporučené kroky.

Jedním z největších klišé, které slýcháváte o e-mail marketingu, je, že ve velké databázi jsou velké peníze – pokud máte velikou databázi kontaktů, tak máte automaticky zajištěný příjem a nemusíte dělat nic komplikovaného.

Já vám nyní ukážu, že to tak není a že můžete dokonce i s malým seznamem vydělat mnohem víc peněz a mít daleko lepší vztah s vašimi zákazníky než s velkou databází.

Většina lidí se totiž soustředí jenom na sbírání databáze, ale přitom vlastně nemají plán, jak tuto databázi zužitkovat.

Je to vlastně takový spor „slepice, nebo vejce“.

Kdo vlastně vydělává?

Jestli vyděláváte tím, že si budujete databázi, anebo jestli vyděláváte tím, že tuto databázi monetizujete, čili jestli na ní vyděláváte peníze.

My si dnes ukážeme, že ty dvě věci jsou vlastně spojené – že nejdou rozdělit a že jedna bez druhé nefunguje.

Respektive jedna bez druhé vám nebude vydělávat peníze.

Protože pokud budete mít perfektní systémy, jak databázi monetizovat, jak na ní vydělávat peníze, ale nebudete schopní databázi budovat, tak nic nevyděláte.

A stejným způsobem – pokud se zaměříte jen na budování databáze, avšak nebudete mít způsob, jak z ní vydělat skutečné peníze, tak veškerá vaše aktivita bude k ničemu.

Co to tedy je neviditelný prodej?

V tomto článku vám ukážu strategii, jak to vlastně funguje, a dáme si konkrétní příklady těchto e-mailů.

Bude potom stačit doplnit si do uvedených šablon e-mailů vaši nabídku a budete mít kompletně hotový systém.

Vaše hlavní priorita musí být v tom přemýšlet a udělat strategii, jak na novém kontaktu vydělat co nejvíce poté, co ho získáte.

Právě ta největší chyba u většiny podnikatelů je, že nepoužívají autoresponder, nepoužívají sérii automatických e-mailů; a je to víc než 80 procent podnikatelů.

Pokud už ho nastaví, tak v 90 procentech špatně.

Vy dnes pochopíte, jak to udělat správně.

Druhou největší chybou je, že posíláte stejné e-maily pro celou databázi.

Respektive stejné prodejní e-maily nebo stejné nabídkové e-maily.

Za chvíli si ukážeme, jak tuto chybu vyřešit.

Je naprosto nesporné, že klíčem k úspěchu je kvalitní segmentace vaší databáze.

Pak už posíláte nabídky jenom na skutečně zainteresovanou skupinu a neblokujete celou databázi tím, že posíláte jednu nabídku za druhou.

To je ten úplně největší nešvar dneška: někam zadáte svůj e-mail a pak už jenom dostáváte nové a nové nabídky.

U vaší databáze kontaktů funguje jasná úměra: čím více jsou zainteresovaní a čím větší mají zájem, tím více e-mailů od vás mohou dostávat.

Jaké tedy jsou fáze neviditelného prodeje?

1. fáze – INDOKTRINACE

První fází je tzv. indoktrinace.

Indoktrinace znamená, že návštěvníka, který se zaregistruje, vlastně pozvete na první rande.

Máte za úkol navázat vztah. 

V této fázi mu zasíláte uvítací e-mail/y. Musíte ukázat to nejlepší, co máte. 

 

Jako si na první rande na sebe obléknete to nejlepší oblečení a snažíte se působit co nejlépe, tak stejným způsobem uděláte první kontakt s vaším potenciálním zákazníkem.

Vaším úkolem je provést ho „dokola“; ukázat mu, co děláte, jací jste – aby se ve vztahu nastolila důvěra.

2. fáze – ZAPOJENÍ

Jakmile jste získali u zákazníků pozornost a důvěru, může přijít druhá fáze – zapojení.

Tato fáze je celá postavená na základě magnetu na kontakty.

Daný člověk do vaší databáze vstoupil a na základě toho, že se zaregistroval díky magnetu na kontakty (ať už to je třeba e-book nebo video), vy tedy víte, jaký byl jeho specifický zájem.

 

Teď ve 2. fázi můžete začít prodávat a vydělávat.

Ovšem je potřeba to udělat chytře a využít autorespondery nebo sérii automatických e-mailů.

Největší a častou chybou v této fázi je, že podnikatelé posílají nekonečné autorespondery, jenže potom se v tom návštěvník nebo potenciální zákazník utopí.

Je tedy potřeba limitovat počet e-mailů, které budou odcházet.

Délka této fáze záleží na ceně vašeho produktu.

Pokud je produkt dražší, pak je samozřejmě víc argumentů, takže to může být až třeba 7 e-mailů; pokud je produkt levnější, budou to třeba jenom 3 e-maily.

V tomto případě můžete použít sekvenci e-mailů zisk / ztráta / logika (později v tomto článku si k tomu ukážeme šablony).

V podstatě je to o tom, že cílíte na tři primární emoce, které používají zákazníci při rozhodování.

První emocí je zisk – tedy, co z toho oni osobně mohou získat.

Druhá emoce je ztráta, tj. obava, že by o něco mohli přijít.

Třetí emocí je logika, kdy zkoušíte pracovat s nějakou logickou argumentací.

Velkou roli v této fázi hraje omezení nabídky.

Pokud máte možnost omezit vaši nabídku časem nebo množstvím (ideálně dohromady), tak vám samozřejmě násobně vzrůstá šance, že se rozhodnou.

Protože pokud lidem dáme nějakou informaci bez toho, abychom dali limit, do kdy se musejí rozhodnout, tak většina se nerozhodne nikdy.

Ovšem chápu, že ne vždy jde nabídku časově nebo množstevně omezit.

Pak můžete použít tzv. pasivně agresivní taktiku.

Vašemu potenciálnímu zákazníkovi vlastně řeknete, že teď už mu o tom píšete naposledy, už mu to nebudete připomínat.

On bude mít pocit, že by o to skutečně mohl přijít a že už nebude mít šanci, že mu to někdo připomene, a bude se muset rozhodnout.

Je to opravdu skvělá taktika, protože vám dává zbraň trošku zatlačit, i když nemůžete použít nějaké časové nebo množstevní omezení.

Také můžete použít sekvenci e-mailů pořád ještě“, kdy můžete několikrát po sobě poslat podobně strukturovaný e-mail, kde se budete ptát, zda potenciální zákazník ještě stále bojuje s jeho problémem.

Například… pokud prodáváte návod, jak se zbavit třeba nadváhy, tak budete připomínat „ještě pořád bojujete s nadváhou?“.

Tímhle způsobem se vlastně zákazníkovi opakovaně připomínáte, že na něho stále čeká vaše řešení a že daný problém dosud nevyřešil.

[thrive_leads id=’1323′]

3. FÁZE – POVÝŠENÍ

Jakmile zákazník projde druhou fází, je načase ho povýšit. 

Nabídnete mu něco dál, protože u každé vaší nabídky je určité procento zákazníků, kteří by si nakoupili ještě více.

Pokud totiž nenabízíte upsell – tedy nějaký produkt, který rozšíří vaši prvotní nabídku –, tak necháváte peníze na stole.

Jak to známe třeba z McDonaldu, kde si koupíte řekněme hamburger a k tomu vám hned nabídnou hranolky.

Nebo pití.

[thrive_leads id=’1323′]

Upsell rozšiřuje hodnotu vašeho produktu nebo služby o novou úroveň a vždy doplňuje hlavní nabídku.

Nebo to může být i cross-sell.

V tomto případě to může být nějaký produkt, který nemusí být nutně svázán s hlavní nabídkou; je to vlastně doplňkový prodej.

Třetím typem může být VIP nabídka.

Většinou se jedná o speciální VIP služby nebo hodně drahé služby, které si koupí jen pár procent nejbohatších klientů nebo těch, kteří chtějí problém urgentně vyřešit. 

Díky tomu, že cena je hodně vysoká, jste schopní vydělat stejně jako na celé hlavní nabídce.

Posledním typem je potom affiliate nabídka.

Tu použijete v případě, kdy už nemáte žádné další vlastní produkty nebo služby.

Pak můžete nabídnout produkty nebo služby někoho jiného a získáte za to provizi.

V tomto případě, pokud používáte ve fázi povýšení nějaké další nabídky, tak znovu využijete sekvenci e-mailů zisk / ztráta / logika.

Za chvíli si ukážeme konkrétní šablony, které můžete použít.

4 . fáze – SEGMENTACE

Pomalu se můžeme přesunout do 4. fáze, kterou je segmentace.

V prvních třech fázích jsme používali autorespondery, tedy automatické e-maily. Nyní ve čtvrté fázi už pracujeme s hromadným e-mailingem.

Segmentace nám slouží k rozdělení zákazníků do skupin neboli segmentů podle zájmu.

Tady už nepoužíváme autoresponder; posíláme na celou databázi naše běžné e-maily.

Jakmile se daný zákazník rozhodne nebo klikne na nějaký konkrétní e-mail, pak se pro něho spustí 2. fáze – zapojení pro novou nabídku.

Tím, že zákazník otevřel nějaký e-mail, víme, o co konkrétně má zájem, a můžeme mu prodávat ve fázi zapojení.

Vrátíme ho tedy zpět do druhé fáze a tam se pro něj zapne nová série automatických e-mailů.

Takže vy vždy prodáváte jen v 2. fázi pomocí autoresponderu.

Neprodáváte v běžných e-mailech – a to z toho důvodu, že vždycky se napřed snažíte dávat hodnotu, takže nikdy neprodáváte před tím, než vzděláte vaše zákazníky.

Znamená to, že pro každou vaši nabídku byste měli mít vytvořenou sérii e-mailů pro 2. fázi.

Pro každý váš produkt byste měli mít připravenou sérii minimálně tří až sedmi e-mailů, které provedou konkrétního zákazníka celou nabídkou.

Tím, že je všechno naprogramované, tak nebudete dělat žádné chyby v prodejní komunikaci a systematicky takto oslovíte daného konkrétního člověka.

[thrive_leads id=’1323′]

5. fáze – ZNOVU-ZAPOJENÍ

Může se stát, že poté, co zákazník projde segmentací a neklikne v žádném e-mailu ani ho neotevře, tak postupně „vychladne“ a ztrácí zájem.

Vaším úkolem je znovu ho získat, znovu ho zapojit. To je 5. fáze: znovu-zapojení

Pátou fázi posíláte na neaktivní kontakty – na ty, které v posledních 60–120 dnech neotevřely.

Váš cíl je, aby příjemci otevřeli mail, aby klikli, aby znovu získali zapojení.

Posíláte speciální typy e-mailů, které si ukážeme vzápětí, a snažíte se tedy dostat zákazníky nebo uživatele z páté fáze zpátky do fáze druhé, abyste jim mohli znovu prodat a abyste získali jejich zapojení.

Pokud neotvírají e-maily, tak to má úplně drastický vliv na doručitelnost vašich e-mailů.

Speciálně pokud máte nějaký větší seznam nebo větší databázi, tak čím máte větší procento neotvíraných e-mailů a e-mailů, které se neprokliknou, tak to má potom velký vliv na vaši reputaci odesílatele. 

Samozřejmě to má vliv na to, že e-maily pak nechodí ani aktivním uživatelům ve vaší databázi.

Tím pádem je důležité přesunout tyto kontakty do vedlejšího seznamu a pravidelně – třeba jednou za dva, za čtyři měsíce – jim poslat sérii re-aktivačních e-mailů.

To jsou speciální e-maily, které mají za úkol motivovat odpadlé kontakty, aby znovu projevily zájem a aby se znovu zapojily do vašeho e-mailového marketingu.

Jaký je v tuto chvíli váš akční úkol?

Teď je potřeba si nachystat strukturu tohoto neviditelného prodejního systému, dát tam vaše nabídky a produkty – obzvláště pro 2. a 3. fázi.

e-mailové šablony pro 5 fází neviditelného prodeje

Nyní se podíváme na e-mailové šablony pro 5 fází neviditelného prodeje.

Ukážeme si konkrétní e-mailové šablony, které stačí jenom doplnit, poupravit přímo na míru vašeho byznysu, ihned zapojit do vašeho e-mailového marketingu a získávat díky tomu nové zákazníky.

Vaším úkolem bude šablony si zaktivovat v e-mailovém systému, který používáte.

šablonY e-mailŮ pro 1. fázi – INDOKTRINACE

Začneme s prvním mailem, který odchází hned po registraci.

V předmětu přivítáte nově registrovaného uživatele a do políčka „od“ (od koho mail odchází) vložíte jméno skutečného člověka.

Nebude tam tedy třeba název firmy, ale bude tam jméno vaše, nebo někoho, kdo je tváří vaší firmy.

Napřed tedy uživatele přivítáte, potom se představíte a nastavíte očekávání.

Musíte uživatele motivovat, aby věděl, co od vás má očekávat, na co se má těšit.

Proto tam vložíte nějaký seznam věcí, které budete pravidelně posílat.

Samozřejmě uveďte ty nejsilnější benefity, tedy co konkrétního od vás získá.

Co je klíčové: požádejte, aby si vás přidali do seznamu bezpečných odesílatelů.

Na vašem webu k tomu vytvořte stránku, kde uvedete jednoduchý návod, jak si přidat vaši mailovou adresu do seznamu bezpečných odesílatelů, a to pro ty nejvíce používané programy a nejvíce používané e-mailové služby.

Požádejte, aby si vás přidali na sociálních sítích – tedy sítě, které používáte, ať je to Facebook, Twitter nebo kanál třeba na YouTube.

Jen vložte text „Udělejte si pár sekund čas a přidejte si nás i na Facebook/Twitter/YouTube“ a podobně.

Také musíte otevřít smyčku zvědavosti.

Můžete tam přidat text „Jako bonus za vaši registraci vám pošlu tři naše nejlepší články / videa / případové studie / aplikace“, které jsou specificky zaměřené na oblast, o niž se váš kontakt zajímá.

Znovu přidejte text „Buďte připraveni na můj zítřejší mail“.

Nebo také můžete vložit text „Víte, jaký je nejčastější důvod, proč…“ a hned vložíte otázku týkající se problému, se kterým bojují vaši zákazníci.

Pak můžete pokračovat: „Vsadím se s vámi, že odpověď, jakou máte na mysli, není správná. Už zítra vám ji totiž odhalím.“

Tato smyčka zvědavosti způsobí, že se uživatelé maximálně těší na vaše další maily.

Vždycky na konci jednotlivého e-mailu otevřete tuto smyčku a dokončíte ji potom na začátku dalšího e-mailu.

 

Můžeme přejít k e-mailu č. 2 ve fázi indoktrinace.

Tento mail odchází první den po registraci.

Předmět mailu je „Váš první slíbený dárek“ a pokračujete textem „Slíbil jsem včera, že vám postupně zašlu 3 naše nejlepší [články / videa / případové studie / aplikace]“ a podobně, „ale ještě předtím se vám chci představit“.

Tady připojíte vaši fotku a k ní přidáte krátký příběh.

Jak jsem již uvedl – celá tato fáze má za úkol simulovat první rande se zákazníkem.

Vy se tady musíte trochu představit a potenciální zákazník musí začít cítit k vám nějaký bližší vztah.

Proto vložíte fotku a třeba text „Toto je fotka mého týmu na naší poslední firemní akci. Jak vidíte, tak velice rádi spojujeme práci s potěšením, a moc se těším, jak naše nadšení a vášeň pro online marketing…“ nebo pro jejich konkrétní oblast „… zapojíme i do vašeho podnikání“.

Poté vložíte odkaz na nejlepší obsah č. 1.

Může to být článek na blogu nebo video – jakýkoliv obsah, který perfektně zaujme vaše potenciální zákazníky.

Co je důležité: nesmíte odhalit úplně všechno.

Musíte naznačit něco zajímavého, co vzbudí pozornost a zvědavost vašich kontaktů, ale nikdy neodhalujte všechno.

To aby měli motivaci kliknout na vaše stránky a podívat se na daný článek nebo na video.

Potom můžete pokračovat do P.S., kde napíšete:

„Ještě jsem trochu změnil názor. Protože se vždy snažím dávat víc, než slíbím, tak vám dávám druhý dárek již dnes, abyste nemuseli čekat až do zítřka.“

Vložíte odkaz na obsah č. 2 a upozorníte, že zítra přijde do schránky 3. dárek.

Tímto způsobem udržujete pozornost daného uživatele.

Můžeme pokračovat na mail č. 3, který odchází 3. den po registraci.

Předmět dáte „Tady je váš další dárek (3. ze 3)“ a zopakujete název a popis předchozích dárků/článků/videí.

Pokračujete v textu „Dnes je čas rozbalit to nejlepší“ a vložíte odkaz na váš obsah č. 3. „Je to vůbec můj nejpopulárnější článek / moje nejpopulárnější video, který/které jsem kdy publikoval“.

Popište, co se díky obsahu dozví nebo naučí, a dejte tam výzvu k akci, aby se na něj podívali právě teď hned.

Potom pokračujete do P.S., kde pracujete s textem, který má uživatele motivovat, aby byli nachystaní na vaše další e-maily a aby měli větší zapojení – aby otvírali a klikali na e-maily.

Přidáte odkaz na archiv vašeho blogu nebo na vaše stránky a také odkaz na facebookový profil, případně třeba odkaz na kanál na YouTube.

šablonY e-mailŮ pro 2. fázi – ZAPOJENÍ

První mail, který odchází první den po registraci, má předmět „Viděli jste to?“ nebo „Tohle opravdu funguje…“. 

Pracujete v něm s textem, ve kterém upozorňujete, že si vyžádali váš magnet na kontakty a že se jen chcete ujistit, jestli se dostali k tomu ho přečíst nebo vidět do konce.

„Hlavně se však chci ujistit, že jste viděli toto“ a odkážete na prodejní stránku vaší nabídky.

V ideálním případě je to likvidační nabídka, která potom začíná automatizovanou prodejní cestu vašeho zákazníka – cestu za velice nízkou cenu, vedoucí k první pozitivní obchodní transakci.

Pokračujete dál „Pokud to myslíte skutečně vážně s“ a vložíte téma vašeho zákazníka nebo vytoužený výsledek, který ho zajímá, „pak toto je ideální první krok“.

[thrive_leads id=’1323′]

„Nejen že to funguje za neskutečnou cenu“ a vložíte cenu vaší nabídky, „navíc je to ta nejmenší investice, od které můžete očekávat reálné výsledky“.

„Získejte ji, dokud je tato možnost stále otevřena.“

Opět vložíte odkaz na prodejní stránku vaší nabídky a upozorníte „Tato nízká cena již brzy nebude k dispozici, takže vám doporučuji se rozhodnout to nejdříve“.

Pokračujete na e-mail č. 2, který odchází dva dny po registraci.

Tady už pracujete s logikou.

V prvním mailu jsme pracovali s osobním ziskem, osobním profitem, zatímco tady pracujete spíše s logickou argumentací.

Můžeme použít předmět „Jen pokud chcete“ a tam vložíte vytoužený cíl, nebo třeba „Upřímně jsem trochu překvapený“ a pokračujete textem „Možná to bude vypadat hloupě, ale jsem trochu překvapený, že jste ještě nevyužili“ a dáte odkaz na vaši prodejní stránku.

„Pokud skutečně chcete“ a vložíte vytoužený výsledek, „(předpokládám, že to tak je, protože jinak byste se neregistrovali na mé stránce)“, protože vy víte, že se registrovali na nějaký konkrétní magnet na kontakty, „pak toto je ideální první krok“.

„Nezapomeňte, že získáte nejen“ a zde vložíte specifický přínos této likvidační nabídky, „ale navíc vám to dá do začátku vše nezbytné, abyste mohli dosáhnout“ a zase vložíte vytoužený cíl vašich zákazníků.

„Můžete začít právě teď“ a odkážete na vaši prodejní stránku.

Pak pokračujeme v sekvenci dál.

Třetí e-mail odchází 3. den po registraci a tady pracujeme s motivem strachu… že vlastně mohou o něco přijít nebo už nebudou mít šanci zakoupit váš produkt.

Takže předmět může být třeba „Poslední šance?“ nebo „Již brzy o to přijdete…“ a text mailu může vypadat následovně:

„Ano, toto je opravdu poslední šance, jak získat“ a vložíte jméno nebo popis vaší nabídky, „za tuto cenu“ a dáte odkaz na prodejní stránku.

Na další řádek vložíte datum, kdy se cena bude zvyšovat, a vložíte cenu, na kterou se to zvýší.

„[Vložte datum] se cena zvyšuje na [vložte cenu], takže teď je nejvyšší čas se rozhodnout, protože tuto cenu jsme dali jen na časově omezenou dobu.“

Vložíme P.S. „Nezapomeňte, že získáte nejen“ a vložíte specifický přínos vaší nabídky, „ale navíc vám to dá do začátku vše nezbytné, abyste mohli dosáhnout“ a vložíte širší vytoužený cíl.

Na konec e-mailu znovu dáte odkaz na prodejní stránku.

Vidíte, že maily jsou velice jednoduché, jdou hned k věci a pracují s třemi základními psychologickými motivátory – tedy osobní zisk, potom logika a nakonec strach.

Pokud nemůžete omezit vaši nabídku, pak použijte pasivně agresivní taktiku tak, jak jsme si již ukazovali.

Tady je upozorníte, že už o tom píšete naposledy, a dáte varování, že už se ohledně této nabídky nebudete ozývat.

Také můžete v této fázi použít sekvenci e-mailů „Pořád ještě…?“, kde můžete v intervalu jednoho týdne posílat e-mail s upozorněním, jestli už se zbavili problému, se kterým bojují.

šablonY e-mailŮ pro 3. fázi – POVÝŠENÍ

Třetí fází je potom povýšení.

Funguje tak, že v momentu, kdy zákazník nakoupí, je přesměrován na stránku s doplňkovým prodejem – upsellem. 

Pokud si nekoupí hned po objednávce, tak mu následující den po objednávce pošlete e-mail.

Do předmětu tohoto mailu dáte „Funguje to daleko lépe s TÍMTO…“ nebo třeba „Něco jste zapomněli…“ a text zprávy je následující:

„Včera jste si koupili můj [název produktu] a chtěl jsem vám ještě jednou poděkovat.“

„Také se chci ujistit, že jste viděli toto:“ a vložíte odkaz na prodejní stránku s doplňkovým prodejem.

„Pokud to skutečně myslíte vážně s“ a vložíte téma nebo vytoužený výsledek vašeho zákazníka, „pak toto je ideální další krok“.

„Nejen že vám to přinese“ a opět vložíte jejich vytoužený výsledek, pak pokračujete „ale navíc toho dosáhnete DALEKO rychleji / pohodlněji / s menším úsilím“.

Tady je klíčové, že pracujete s motivátorem: když si koupí upsell, pak dosáhne výsledku buď o mnoho rychleji, nebo pohodlněji, anebo je to bude stát daleko méně práce.

Opět je upozorněte, že nízká cena už brzo nebude k dispozici, takže doporučujete se rozhodnout co nejdříve.

[thrive_leads id=’1323′]

Potom přichází 2. e-mail, který odchází dva dny po objednávce (tyto e-maily posíláte pouze v případě, že zákazník nakoupil).

Předmět e-mailu je „Toto je logicky další krok…“ nebo „Upřímně jsem trochu překvapený“.

Vidíte, že texty e-mailu se hodně podobají předcházející fázi, jenom se trochu mění slova ohledně vaší nabídky.

Tady znovu zdůrazníte, že pokud vaši zákazníci chtějí dosáhnout jejich vytoužený výsledek – a vy to víte, protože si koupili váš produkt – pak toto je logicky další krok.

„Nezapomeňte, že získáte nejen“ a vložíte specifický přínos produktu, který si zakoupili, „ale navíc vám to dá do začátku vše nezbytné, abyste mohli dosáhnout“ a vložíte nějaký vytoužený širší cíl, který plní dohromady základní produkt s tímto upsellovým.

Opět hned dáte odkaz na prodejní stránku.

V posledním 3. mailu této série pracujete znovu se strachem, že skončí výhodná cena, nebo že bude nabídka úplně uzavřena.

Vložíte tedy datum, kdy se cena zvýší, a na kolik se zvýší.

Zdůrazníte, že teď je poslední chvíle, kdy mohou získat výhodnou upsellovou nabídku.

šablonY e-mailŮ pro 4. fázi – segmentace

Poté, co si koupili váš hlavní produkt i doplňkový prodej, je načase je potom segmentovat.

Tato segmentace probíhá v běžném e-mailu.

Znamená to, že tady vám nemůžu dát nějaký vzor,

protože budete posílat vaše běžné hromadné maily.

šablonY e-mailŮ pro 5. fázi – znovu-ZAPOJENÍ

Pokud uživatelé 60 dní vůbec neotevírají vaše e-maily, tak je načase použít fázi znovu-zapojení.

Znamená to, že po 60 dnech jejich úplné neaktivity pošlete e-mail s předmětem „Je všechno v pořádku?“.

Dáte tam text „Už nějaký čas jste neotevřeli žádný z mých e-mailů, tak jsem si říkal, že vám pošlu všechno důležité, co se stalo během posledních dvou měsíců“, přidáte shrnutí vašeho nejlepšího obsahu na blogu nebo nějaká videa třeba na YouTube za posledních 60 dní.

Vložíte také odkaz na relevantní magnet na kontakty – takový magnet, který těmto neaktivním uživatelům umožní znovu projevit zájem, znovu zvednout ruku.

Vy víte, že pak s nimi můžete dál pracovat ve fázi zapojení.

V této fázi také dobře funguje, když vložíte odkaz na dotazník, kde třeba můžete zjistit, kde se stal nějaký problém.

Zákazník vám v něm může sdělit, co konkrétně můžete vylepšit a proč s vámi nekomunikoval, proč neotevíral vaše e-maily.

Pokud daný uživatel e-mail ani neotevře, ani neklikne, potom je načase poslat mu další e-mail a další e-mail.

Pošlete jim stejný mail až 5x – a pokud neotevře ani popáté, tak je můžete přesunout na váš vedlejší seznam, aby neblokoval vaši doručitelnost.

Na tento kontakt, který už je vyřazený z hlavní databáze, neposíláte všechny e-maily, ovšem když máte nějakou větší nabídku, třeba nějaký váš vlajkový produkt, tak samozřejmě můžete zapojit celou databázi včetně neaktivních kontaktů.

Nesnažte se zasílat na všechny kontakty ve vaší databázi stejné e-maily.

Ukazovali jsme si, jaký vliv to má na vaši doručitelnost a na to, že se pak e-mail nedostane ke všem aktivním uživatelům díky tomu, že neaktivní je blokují.

Představili jsme si tedy všechny šablony k pěti fázím neviditelného prodeje.

Vaším akčním úkolem nyní je vzít texty všech těchto e-mailů a nastavit si je ve vašem e-mailovém softwaru, nastavit si autorespondery, propojit to s vaší nabídkou a okamžitě spustit a začít vydělávat první peníze díky tomuto skvělému systému.

Související články