Jak vytvořit bestseller, po kterém touží vaši zákazníci

Jak vytvořit bestseller, po kterém touží vašI zákazníci

Pavel Hrdlička

Určitě jste se už někdy dostali do situace, kdy jste ve vašem podnikání museli vytvořit nový produkt.

Ať už z toho důvodu, že jste potřebovali rozšířit sortiment, nebo jste začínali s úplně novým produktem na trhu.

A určitě jste narazili na jednu zásadní věc.

Jak takový produkt vytvořit, aby byl úspěšný? 

Existuje vůbec nějaký způsob, který vám zaručí, že i z průměrného produktu vytvoříte bestseller, po kterém budou vaši zákazníci toužit?

Ano, existuje. smile

V dnešním článku získáte systematický postup, který vám pomůže dotáhnout do konce vytvoření úspěšného produktu díky reálným datům z vašeho cílového trhu.

Pokud vstupujete na trh, který už je zaběhnutý – tedy už funguje, produkty už jsou na trhu uvedené –, tak je na vás inspirovat se reálnými daty z vašeho trhu.

Tento postup vám ušetří obrovskou spoustu peněz i obrovské množství času z toho hlediska, že nemusíte tolik testovat a zkoušet, ale už si jenom vyberete konkrétně to, co funguje na vaše cílové zákazníky.

Všechny příklady si budeme uvádět například na produktu k vylepšení paměti.

Můžete si tedy představit, že chcete vstoupit právě na takový trh.

Nemáte ještě vůbec žádný produkt ani nevíte, co vaše cílové publikum zajímá.

Garantuji vám, že díky tomuto dnešnímu článku budete schopní uvést na trh úspěšný produkt.

1. POZNEJTE DOKONALE SVÉ PUBLIKUM

Prvním krokem k úspěchu je dokonalé poznání vašeho publika.

Musíte si položit tři základní otázky:

  • Kdo je váš zákazník?
  • Na které stránky chodí?
  • Kdo mu prodává?

Tyto otázky vám pomůžou definovat, z jakých zdrojů čerpat informace pro vytvoření vašeho produktu. 

V podstatě máte dvě cesty, jak zjistit demografii vašich zákazníků.

Pokud už na Facebooku máte nějakou stránku, kde je přítomný váš cílový trh, pak stačí jen se podívat na této stránce do přehledů – do záložky Lidé.

Právě tam najdete, jakým způsobem je rozložená demografie na vaší stránce.

Zde na příkladu vidíte, že konkrétně tato stránka je silně zaměřená na ženy, a to zejména na ženy ve věku 25 až 44 let.

Vidíte také místo, kde je nejvíce fanoušků: Praha.

To vám dává možnost zaměřit se lokálněji.

 

 

Druhou možností, jak poznat vaše publikum, je využít remarketing a označkovat návštěvníky na vašich stránkách.

Když potom půjdete v aplikaci Google Ads do záložky Správce publik, vyberete si vaše publikum a opět uvidíte věkové rozložení i složení pohlaví.

Tyto dva zdroje vám poskytnou informace o tom, jak zhruba vypadá váš zákazník.

Jestli to je muž, nebo žena, a v jakém je přibližně věku.

 

 

Pokud ještě nemáte tato data, pak můžete použít analýzu similarweb.com, kde zadáte stránky, na kterých se pohybuje vaše cílové publikum.

Zde uvidíte, jaká slova vyhledávají nebo z jakých slov přicházejí z vyhledávačů, a také, z jakých stránek přišli, respektive na jaké odešli.

Můžete potom zkoumat tyto předcházející i následující stránky, abyste si udělali obrázek, co vaše zákazníky zajímá.

2. PROZKOUMEJTE, CO CHTĚJÍ

Jakmile máte definovaný váš trh, můžete přejít k tomu, abyste je vědecky prozkoumali:

Co vlastně chtějí?

Co konkrétně na internetu hledají?

Jaká klíčová slova zadávají do vyhledávačů?

 

Na to vám pomůže plánovač klíčových slov v aplikaci Google Ads.

V našem příkladu zkoumáme trh se zlepšením paměti, proto napíšeme klíčové slovo „paměť“ a necháme si navrhnout ostatní klíčová slova.

Nyní vidíte, že už máme slovní spojení „jak zlepšit paměť“, „fotografická paměť“, „jak trénovat paměť“ nebo „krátkodobá paměť“.

Co je zajímavé? Ve výsledcích je třeba i spojení „léky na paměť“.

Všechny tyto poznatky si zapište, později budou klíčové k vytváření vašich produktů.

Právě totiž vidíte cennou informaci: věci, které hledá váš cílový trh.

Potom můžete použít stránku CBENGINE.COM, která agreguje všechny základní údaje ze stránek ClickBanku.

ClickBank je největší on-line tržiště pro informační produkty na světě.

Otevřete si tedy CBENGINE a zadáte klíčové slovo „memory“.

Pokud máte problém s angličtinou, pak použijte nástroj Google Translate, do kterého stačí vložit URL adresu stránky a celá stránka se vám kompletně přeloží.

Zadali jste tedy slovo „memory“ a nyní si vyberete nejprodávanější produkt.

V našem případě je to produkt „Probuďte vaši fotografickou paměť“.

 

Půjdeme na stránku s produktem a pokusíme se zapsat všechny důležité informace.

Především tedy nadpis a všechny hlavní prodejní argumenty.

Jako vhodný možný nadpis zde máme variantu: „Objevte, jak můžete odemknout přirozenou schopnost vaší mysli dosáhnout fotografické paměti – 100% garantovaný způsob, jak proměnit váš mozek na superpočítač.“

 

Dále půjdeme do nějakého on-line knihkupectví.

Opět zadáme klíčové slovo „paměť“ a podíváme se na nejprodávanější knihy.

Vidíme zde tituly „Úspěšná paměť“ anebo „110 her“.

To vám dává další obrázek, co kupuje vaše publikum.

 

 

Přejdeme na stránku s knihou „Úspěšná paměť“.

Vybereme a zapíšeme si hlavní argumenty někam do poznámek.

 

 

Nakonec půjdeme ještě na stránky Amazonu, což je největší knihkupectví na světě, a zadáme opět klíčové slovo „memory“.

Vybereme nejprodávanější knihu a zapíšeme si poznámky.

Tentokrát má nejprodávanější kniha název „Náměsíčně s Einsteinem: umění a věda, jak si zapamatovat všechno“.

Samozřejmě – můžete se inspirovat i dalšími knihami.

Druhá kniha je „Paměť, jak ji vytrénovat, vyvíjet a používat“,

anebo „Paměť – ultimativní tipy a triky na vylepšení“,

případně další „Kniha o paměti – klasický průvodce, jak vylepšit vaši paměť v práci, ve škole nebo při hraní“.

V posledním kroku půjdeme na server Alibaba.com, který nám dá inspiraci na nějaké fyzické produkty.

Vidíte, že pro náš příklad dostáváme nabídku třeba rybího oleje v pilulkách, nebo speciálních pilulek Shakhapushpi na podporu paměti.

Jako další možnost je zde digitální hra na vylepšení paměti.

Opět si zapište vhodné poznámky o těchto fyzických produktech.

[thrive_leads id=’1323′]

3. VYTVOŘTE VAŠI NABÍDKU

Teď už můžete přejít k důležitému kroku: k vytvoření vaší nabídky.

Dáte dohromady všechny poznámky, které jste si vytvořili.

Můžeme přejít ke struktuře, jak naše nabídka bude vypadat.

 

 

Začneme vždycky s názvem produktu a pak použijeme hlavní argumenty, které jsme si zapsali.

Uvedeme také podpůrné argumenty, které nám potom pomůžou vytvořit prodejní stránku pro daný produkt.

 

K jednotlivým fázím APC potom přiřadíme produkty, které jsme vybrali.

Zvolíme tedy produkt:

  • pro magnet na kontakty,
  • pro likvidační prodej / likvidační nabídku,
  • pro hlavní nabídku
  • a na závěr i pro maximalizátor profitu. 

Ideální je, když si ke každé fázi zapíšete dva produkty, a pak vyberete ten nejlepší.

Anebo můžete i testovat, který z obou produktů je úspěšnější.

Začneme první fází, což je magnet na kontakty.

Tady můžeme použít e-book „7 jednoduchých kroků, jak radikálně vylepšit vaši paměť (je jedno, jestli vám je 8, nebo 80)“.

Anebo můžeme použít e-book „Jezte těchto 5 jídel a nikdy už nezapomenete na žádnou věc“.

To bude seznam nějakých super jídel, která pomáhají zvyšovat, zlepšovat paměť.

Ve druhé fázi můžete v likvidační nabídce prodávat fyzickou knihu jen za poštovné.

Možností je například „Kniha zdarma“ a poštovné 59 korun.

Tímto postupem se vám vlastně zaplatí náklady na knihu a opět při něm použijete materiály, které jste nasbírali během fáze inspirace.

Název knihy může být „Odemkněte potenciál vaší fotografické paměti a přeměňte váš mozek na superpočítač“.

Anebo zvolíte fyzický produkt za 49 korun – třeba před chvílí zmíněnou elektronickou hru, „… která probudí vaši zapomenutou fotografickou paměť“.

Uvedete u ní hodnotu 199 korun, což může být cena, za kterou se tato hra prodává v běžném obchodě.

Vy přitom víte, že jste tuto hru nakupovali za pár desítek centů.

Dále přejdeme k 3. fázi, což je naše hlavní nabídka.

Tentokrát už budeme prodávat dražší věci.

Může to být online kurz na 1490 korun, který se bude inspirovat nejprodávanější knihou na Amazonu.

Dáme mu název „Pamatujte si všechno jako Einstein“ s podtitulem „Teď už nezapomenete na žádné jméno, žádnou tvář, žádnou důležitou věc díky nové vědecké metodě retence paměti“.

Anebo to může být nějaké velké balení vitaminů a potravinových doplňků na zlepšení paměti.

Viděli jsme, že lidé hodně hledají léky na paměť.

Pokud tedy sestavíme velký balík, který bude mít daleko větší vnímanou hodnotu než 1490 korun, pak tímto způsobem můžeme prodat doplňky nebo vitaminy z Alibaby, které nakoupíme opět za pár desítek centů.

Ve 4. fázi, kdy už se maximálně snažíme zvýšit svůj zisk, nabídneme třeba předplatné na naše vitaminy za 299 korun měsíčně.

Tedy, že budeme posílat zákazníkům měsíčně balení vitaminů a doplňků na zlepšení paměti.

Budou mít zaručené, že si nemusejí kupovat totéž znovu a znovu a že jim budeme automaticky posílat každý měsíc smluvené balení.

Anebo nabídnete předplatné měsíčního newsletteru za 299 korun měsíčně.

Při této variantě příjemně zúročíte tytéž materiály použité v online kurzu, tedy veškeré informace z knihy „Pamatujte si všechno jako Einstein“.

Vidíte tedy, jak jsme se opravdu geniálním způsobem inspirovali od toho, co už teď je na trhu nejprodávanější.

Nyní už víte, co funguje na vašem cílovém trhu.

Vybrali jsme si z toho ty nejlepší a nejsilnější prodejní argumenty.

Následně je efektivně využijeme ve struktuře vaší nabídky, ve struktuře vaší APC.

4. ZAČNĚTE PRODÁVAT

Jakmile máte vytvořené veškeré produkty pro všechny fáze APC, můžete začít prodávat.

Pro každou fázi si teď už jen vytvoříte webové stránky, kde bude:

  • prodejní stránka,
  • objednávková stránka,
  • děkovací stránka.


Sestavíte e-maily pro každou danou fázi.

Nakonec toto vše spojíte dohromady a můžete začít prodávat.

Související články

Komentáře

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *