10 nejefektivnějších prodejních strategií pro rok 2024

TOP 10 nejefektivnějších prodejních strategií
pro rok 2024

Pavel Hrdlička

Desítky milionů dolarů měsíčně… Tolik utrácejí velké korporace za nalezení „magického nákupního tlačítka“ v hlavě zákazníka.

Dnes už víme, že takové kouzelné tlačítko skutečně existuje.

Odpověď na toto tajemství spočívá ve spojení marketingu, kognitivní psychologie a neuromarketingu.

Chcete-li ovlivnit chování nakupujících, musíte do svého marketingu zahrnout jednu tajnou složku.

Mimochodem – je to stejná ingredience, díky níž největší sociální sítě vydělávají miliardy dolarů.

Mluvíme o dopaminu, který je lidově nazývaný hormonem štěstí a potěšení.

Dopamin se zcela přirozeně a ve velkém množství produkuje například během lahodného jídla, sportu, sexu, poslechu příjemné hudby i při jiných potěšeních.

Z vědeckého hlediska není dopamin odpovědný za samotné potěšení, ale za silné očekávání budoucího potěšení.

Právě v této souvislosti se široce používá v neuromarketingu a prodeji.

My jsme pro vás nachystali 10 speciálních strategií, které nejlépe pracují s výše uvedenými technikami a v co nejkratším čase maximálně zvýší vaše prodejní výsledky.

Všechny tyto strategie jsou vypůjčené z našeho programu Profit Method™, což je unikátní program pro podnikatele, který je přeložen již do 5 světových jazyků. 

Profit Method™ je postavený na základě více než 115 let kombinovaných zkušeností zakladatelů BusinessNation® v oblasti prodeje a marketingu a vše je testované v praxi, takže stačí vzít si hotové šablony a implementovat je do svého podnikání.

1. STRATEGIE  – Demonstrace nÁvratnosti

Mnozí podnikatelé se mylně domnívají, že nabídka znamená pouze kvalitní produkt, kupující ale potřebuje (a zpravidla očekává) něco navíc.

Ve skutečnosti je v očích kupujícího vaší nabídkou jak samotný produkt, tak i vše, co s ním souvisí. Pokud stále nepoužíváte techniku „PROKÁZÁNÍ NÁVRATNOSTI“, znamená to, že dostanete méně, nebo dokonce přijdete o peníze. Přijměte to jako fakt, který je založený na psychologii nákupního chování.

Jde o to, že kupující na podvědomé úrovni automaticky spojuje nákup se ztrátou svých peněz, tj. s nepohodlím (je tomu tak, i když je to shopaholik).

Aby se prodej uskutečnil, potřebujete tento negativní pocit nahradit pozitivním, to znamená – spojit nákup s pocitem štěstí.

K tomu stačí stisknout kouzelné tlačítko s dopaminem a voilà, klient je šťastný a peníze jsou na pokladně.

Jak to udělat díky strategii „DEMONSTRACE NÁVRATNOSTI“?

klikněte zde a získejte zdarma kompletní verzi této strategické mapy

Hlavním principem této strategie je představit zákazníkovi nákup vašeho produktu jako investici.

Vůbec však není nutné to přímo oznamovat.

Pomocí určitých kroků přivedete klienta k závěru, že nákup = investice, i když se jedná třeba jen o obyčejné kolo.

Co je podle vás přesvědčivější?

Dokázat klientovi něco, nebo mu pomoci, aby dospěl k určitému závěru samostatně?

Tuto strategii můžete připravit a sami spustit během několika hodin.

Ve speciální strategické mapě, kterou můžete získat zdarma, jsme znázornili podrobné kroky k implementaci této strategie.

2. STRATEGIE  – valuace NABÍDKY

Jaký je rozdíl mezi cenou a hodnotou produktu?
Cena je to, co vám klient platí.
Hodnota je to, co dostane na oplátku.

Aby se váš produkt dobře prodával, je důležité zajistit, aby vnímaná hodnota tohoto produktu byla mnohem vyšší než jeho cena. Klíčovým slovem je zde „vnímaná“ (spíše než skutečná hodnota).

Jakmile ovládnete tajemství řízení vnímání zákazníků, vaše podnikání se jednou provždy změní.

S tím vám pomůže speciální strategie „VALUACE NABÍDKY“.

klikněte zde a získejte zdarma kompletní verzi této strategické mapy

Hlavním principem této strategie je, že podle speciální metody poskytnete peněžní ekvivalent každému prvku vaší nabídky. Pokud všechno uděláte v souladu s pokyny, klient samostatně dospěje k závěru, že hodnota vašeho produktu je mnohonásobně vyšší než jeho cena.

Tím se okamžitě zmáčkne kouzelné tlačítko s dávkou dopaminu – a zákazník je připraven k nákupu. Takový klient nejen nakupuje, ale zároveň vám zůstává vděčný za daný produkt a rozhodně řekne svým přátelům, jak se mu poštěstilo.

Tuto strategii můžete snadno implementovat podle čtyř jednoduchých kroků, které jsou popsané ve strategické mapě. Získejte ji zdarma a používejte.

3.STRATEGIE – KOGNITIVNÍ cenové ZKRESLENÍ

Jak přesvědčit klienta k nákupu během několika vteřin aneb co je „fascinující“ neuromarketing?

Zákazník se k nákupu rozhodne na nevědomé úrovni a teprve poté dá svému rozhodnutí racionální vysvětlení. Tohle je známá skutečnost, jen málo lidí ale ví, proč a jak to funguje. Tajemství spočívá v nejprimitivnější, evolučně nejstarší části našeho mozku – v takzvaném „starém mozku“.

Potřebujete o něm vědět dvě věci:
1 – rozhoduje o všem, 2 – je primitivní.
Získat kontrolu nad „starým mozkem“ = získat kontrolu nad člověkem. Víc se o tom dozvíte v našem programu Profit Method™.

V tomto článku nebudeme prozrazovat všechny tajné strategie neuromarketingu, ale možná některé z nich. smile

Strategie „KOGNITIVNÍ ZKRESLENÍ CENY“ obsahuje 11 psychologických triků, které mění vnímání ceny na úrovni „starého mozku“. Protože „starý mozek“ nepotřebuje složitá schémata, jsou všechny techniky co nejjednodušší.

klikněte zde a získejte zdarma kompletní verzi této strategické mapy

Podívejte se na butikové vitríny; jsou názorným příkladem kognitivního zkreslení ceny. Kupující například vidí ve vitríně drahou kabelku za 50 000 Kč a dostává mírný šok… Pak vejde do obchodu a uvidí další kabelku, která stojí „jen“ 15 000 Kč.

Ve srovnání s první kabelkou je druhá vnímaná „starým mozkem“ jako výhodná. Tento kontrast stiskne takzvané „dopaminové tlačítko“ a… dál už to znáte. smile

Jak vidíte, všechny nejsilnější strategie jsou ze své podstaty jednoduché, pokud víte, jak je správně aplikovat. Získejte zdarma tuto strategickou mapu a použijte ji ve svém podnikání.

4. STRATEGIE – UPSELL podle systému Profit Method™

Jak ukazuje praxe, většina podnikatelů nepoužívá UPSELL ve svém podnikání správně. Někteří už jej zkoušeli, ale nefungovalo to pro ně. Jsou i tací, kteří o této strategii neslyšeli vůbec.

I když u vás již nějakým způsobem UPSELL funguje, je spousta drobných nuancí, které mohou eskalovat vaše tržby.

V Business Nation® jsme doplnili standardní metody používání UPSELLu a díky tomu se tato metodika stala srozumitelnou a použitelnou pro jakékoli podnikání.

Veškerá vylepšení jsme nevyvíjeli v učebnách obchodních škol, ale ve skutečných byznysových podmínkách. Vzali jsme v úvahu obtíže a chyby, kterým podnikatelé čelí při zavádění a používání UPSELLu.

Výsledkem je, že UPSELL se stal ještě efektivnějším, přesto snadno pochopitelným a implementovatelným.

klikněte zde a získejte zdarma kompletní verzi této strategické mapy

Zkušenosti ukazují, že chybné stanovení výše ceny je častým důvodem selhání této strategie. V procesech opakovaného testování vznikly jednoduché vzorce, které určují ideální cenu pro UPSELL.

Například pravidlo 30/30 říká, že 30 % vašich zákazníků přijme UPSELL, pokud jeho průměrná cena nepřesáhne 30 % ceny prvního nákupu.

5. STRATEGIE – CROSS-SELLING PODLE SYSTÉMU PROFIT METHOD™

Tradiční CROSS-SELL je – stejně jako UPSELL – primárně zaměřený na zvýšení průměrné hodnoty objednávky.

Tuto strategii používá většina podnikatelů právě s uvedeným cílem.

Jinými slovy, zajímá je pouze okamžitý užitek ze zvětšení ceny průměrného nákupu.

Klasická metoda má však jeden problém – nevyužívá se plný potenciál této strategie. Nadměrný důraz na získání okamžité výhody vám navíc často brání v budování dlouhodobých vztahů se zákazníky, protože vaším hlavním cílem je podstrčit nepotřebné produkty kupujícímu, což přirozeně vede ke zklamání.

Ti z vás, kteří už jste seznámení s metodou Profit Method™, víte, že cílem tohoto systému je stabilní růst zisku. CROSS-SELLING podle systému Profit Method™ tedy neznamená jen prodávat více zboží zde a teď (i když to také), ale – co je nejdůležitější – přeměnit obyčejného zákazníka na fanouška značky, který vytváří zisk znovu a znovu.

Tajemství úspěchu této techniky spočívá ve správném používání „dopaminového tlačítka“.

klikněte zde a získejte zdarma kompletní verzi této strategické mapy

Je nutné nabídnout správný produkt ve správný okamžik, kdy je zákazník na vrcholu dopaminu z předchozího kroku. Tato technika je podrobněji popsaná ve videu, její podstatu se ale pokusíme nastínit ve dvou krocích.

Krokem 1 je výhodná nabídka, která uvolňuje dávku dopaminu (hormonu štěstí). Na vrcholu rozkoše přichází Krok 2 – správně vybraný CROSS-SELL.

Při nákupu v tomto stavu blaženosti se u klienta rázně zvyšuje dávka dopaminu a v důsledku se v jeho hlavě vytvoří nové neurální spojení. Mozek klienta tedy dostává jasný signál, že každý další nákup od vás = větší potěšení.

Potřebujete samozřejmě mít kvalitní produkt – bez něj není možné vybudovat dlouhodobý vztah s klientem.

Jak uvidíte v následujících strategiích, skutečně stabilní a vysoce ziskové podnikání lze postavit pouze na dlouhodobých vztazích se zákazníky.

Získejte zdarma strategickou mapu, která tuto koncepci přehledně znázorňuje.

6. STRATEGIE:  prodejní BACK-END – NÁSLEDNÉ PRODEJE

BACK-END je jakýkoli produkt, který zákazníkovi nabídnete po dokončení prvního nákupu. Podstatou této strategie je, že první prodej neprovedete s cílem vydělat na něm peníze, ale pouze za účelem získání klienta. Cena tohoto prvního „magnetového“ produktu by měla být symbolická a mnohem nižší než u konkurence.

Tento takzvaný FRONT-END prodej lze provádět i pod cenou, protože vyděláte na následných BACK-END prodejích.

Není tak těžké přimět zákazníka, aby od vás koupil jeden levný produkt, ovšem přesvědčit ho, aby koupil další, dražší produkty, je již umění. Hlavní tajemství spočívá ve správném uplatnění psychologie nákupního chování.

Poté, co klient obdrží první produkt za symbolickou cenu a zároveň v něm uvidí velkou hodnotu, aktivuje se spouštěč vděčnosti a vzájemnosti, o kterém píše Robert Cialdini.

Zákazník navíc u dražšího nákupu očekává větší užitek, což uvolní dávku dopaminu.

klikněte zde a získejte zdarma kompletní verzi této strategické mapy

Potřebujete proto prodejní strategii pro BACK-END. Strategie předpokládá nejen další prodej, ale také pohyb zákazníka nahoru po produktové pyramidě, kde si pokaždé koupí dražší a dražší produkt. Vizuální plán implementace této strategie najdete na příslušné strategické mapě, kterou můžete zdarma získat.

7. STRATEGIE  – BUNDLING PODLE SYSTÉMU PROFIT METHOD™

Možná je to pro vás nové slovo, ale věřte, že jste se s touto technikou setkali už mnohokrát.

Termín BUNDLING znamená sdružování.

Obvykle se provádí následovně: vezmete několik produktů nebo služeb, zahrnete je do jediného balíčku a za ten stanovíte společnou cenu.

Na jedné straně nic složitého – a je to pravda, pokud znáte tajemství těchto balíčků. Je však potřeba si uvědomit, že lidé neradi platí za něco, v čem nevidí hodnotu. Proto tahle strategie často nefunguje.

Nestačí jednoduše sestavit sadu a nastavit za ni nízkou cenu.

klikněte zde a získejte zdarma kompletní verzi této strategické mapy

BUNDLING podle systému Profit Method™ předpokládá vytvoření balíčků podle speciální příručky v souladu s principy kognitivní psychologie.

Pomocí určitých nástrojů je potřeba stanovit, které produkty z vaší nabídky vnímají zákazníci jako nejcennější. Takové výrobky se pak využívají jako takzvané majáky. Hlavní pozornost kupujících je soustředěná na ně.

Kolem tohoto produktu pak sestavujete balíček takovým způsobem, aby bylo zřejmé logické spojení mezi hlavním a dalšími produkty.

Populární produkt vytváří kognitivní kotvu pro vysokou hodnotu a zbytek balíčku tuto hodnotu automaticky znásobí. Na strategické mapě, kterou můžete zdarma získat, najdete vizuálního průvodce implementací této techniky.

8. STRATEGIE  – předplatné 

Jeden prodej a mnoho následných plateb: jak se vám takový nápad líbí? Tento efekt zajišťuje strategie opakujících se plateb. Každý podnikatel určitě ví, co je model placeného předplatného.

Z nějakého důvodu se ale obecně uznává, že předplatné je vhodné pouze pro projekty v oblasti IT a inovací. Tento mýtus brání většině podnikatelů v budování skutečně udržitelného podnikání.

Představte si, že všechny vaše stálé náklady jsou pokryté opakujícími se platbami, které přicházejí automaticky od okamžiku, kdy si zákazník poprvé koupí váš produkt.

Znamená to, že nemusíte klienta pokaždé přesvědčovat, aby od vás koupil, protože peníze z jeho karty jsou odesílané automaticky ve stanovené lhůtě. Vyvstává samozřejmě otázka: je tento model opravdu vhodný pro téměř jakékoli podnikání?

klikněte zde a získejte zdarma kompletní verzi této strategické mapy

Tato strategie je ideální jak pro digitální produkty, tak pro fyzické zboží. Formou předplatného lze prodávat jakýkoli produkt nebo službu, která předpokládá opakované nákupy.

Navíc má nyní trh všechny potřebné nástroje, které vám umožní plně automatizovat celý proces. Získejte zdarma tuto strategickou mapu a implementujte opakované platby do svého podnikání.

9. strategie – reaktivace spících zákazníků

Reaktivace spících klientů vám umožní vydělat téměř okamžitě bez dalších nákladů na reklamu.

Čím déle podnikáte, tím více spících klientů se vám nashromáždí.

Budou ochotní vám zaplatit, pokud je pořádně probudíte.

Kdo je spící klient? Každý, kdo od vás již dříve nakupoval, ale poté přestal. Podívejme se na tento model z hlediska průměrných čísel. Řekněme, že přitahujete 1000 nových zákazníků ročně a vaše míra odlivu zákazníků je 30 %.

Znamená to, že jste za 10 let ztratili 3000 zákazníků, kteří od vás přestali nakupovat. To je vysoké číslo, ještě významnější ale je výše ušlého zisku.

klikněte zde a získejte zdarma kompletní verzi této strategické mapy

Spící klienti jsou cenným aktivem každého podnikání, což si ale mnoho podnikatelů neuvědomuje a často na to úplně zapomíná. Praxe ukazuje, že v průměru může reaktivace téměř okamžitě zvýšit prodeje o 15–20 %.

Sami si vypočítejte, kolik to bude ve vašem konkrétním případě v peněžním vyjádření. Přesně tolik nyní ztrácíte, pokud jste tuto strategii ještě nezačali používat. Aby reaktivace přinesla očekávaný efekt, musíte správně sestavit nabídku a obrátit se na spícího klienta.

Nastavení procesu se skládá ze šesti kroků, které jsou popsané ve strategické mapě. Získejte ji zdarma a použijte ve svém podnikání strategii reaktivaci spících klientů.

10. strategie – doporučení od stávajících klientů

Náklady na přilákání nového klienta přímo ovlivňují výši zisku v jakémkoli podnikání – to je zřejmý fakt.

Snem každého podnikatele je snížit tyto náklady na minimum, ideálně na nulu.

Doporučení od stávajících zákazníků mnohdy pomohou získat nové klienty zdarma.

Zákazníci, kteří přijdou na doporučení přátel, jsou navíc téměř okamžitě připravení na nákup, protože svým známým důvěřují víc než reklamám.

Problém však je, že tento kanál se prakticky neškáluje, pokud není implementovaná speciální strategie.

klikněte zde a získejte zdarma kompletní verzi této strategické mapy

Tato strategie vám umožní systematizovat proces pravidelných doporučení od vašich klientů. Všechno, co pro to musíte udělat, je implementovat 6 kroků, které jsou popsané ve strategické mapě. 

Takže to bylo TOP 10 prodejních strategií systému Profit Method™. Tento systém zahrnuje celkem 238 speciálních strategií pro zvýšení prodejů v jakémkoli podnikání.

Každá strategie je spojená s video instrukcemi, speciálními kontrolními seznamy a mentorskou podporou.

Všech 238 strategií je snadno přizpůsobitelných, takže je lze použít i bez marketingových zkušeností.

Pokud chcete získat všechny tyto strategie, tak stačí jen kliknout zde.

Související články

Komentáře

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *